1. Povestea:

Grupul CFT, oameni pasionaţi de munca lor, continuă campania “Alături de cei care iubesc cartea” .

După CFT Bookstore Solution (soluţia completă pentru edituri şi librării), de această dată la iniţiativa domnului Adrian Mitiriţă, părinte al unui elev de la Şcoala Gimnaziala nr.10 Maria Rosetti, CFT se implică în dezvoltarea unei soluţii de gestionarea activităţii de bibliotecă din instituţiile de învăţământ.

2. Ce ne-am dorit ?

Pentru că am înţeles nevoia gestionării unei biblioteci dintr-o şcoală, am dorit să oferim un sprijin cu o soluţie IT care să ajute atât administraţia şcolii, cât şi elevii şi profesorii care vor să împrumute cărţi.

3. Cum am făcut ?

În primul rând am folosit o aplicaţie Open Source ERP – Odoo Community Edition, versiunea 10, ceea ce a însemnat că toate costurile de licenţiere atât ale aplicaţiei cât şi ale bazei de date (PostgreSQL) sunt ZERO.

Am folosit câteva module standard dezvoltate, disponibile pe magazinul Odoo apps, la care ne-am adus aportul prin modificarea lor (traducere în limba română, modificări structuri de date pentru adaptarea fluxurilor existente, creare rapoarte specifice, tablouri de bord şi filtre avansate de căutare).

Apoi, aşa cum ştim noi să facem proiectele, am început printr-o analiză a fluxului, am setat o instanţă de test, am făcut câteva prezentări şi am testat soluţia dezvoltată. Împreună cu voluntari, am început un proces de inventariere fizică a cărţilor din bibliotecă, am introdus datele în aplicaţie (elevi, clase, cărţi, autori şi alte detalii), am instalat aplicaţia pe mediul de producţie, am instruit utilizatorii şi am redactat manuale care să ajute la folosirea aplicaţiei.

4. Funcţionalităţile soluţiei:

Au fost instalate următoarele module ce se regăsesc în magazinul Odoo apps :

Modul bibliotecă (Library Management):
• gestionare elevi şi profesori;
• atribuire card pentru elev/profesor;
• gestionare cărţi bibliotecă;
• flux de împrumut/returnare carte;
• rapoarte/filtre/căutări avansate/tablou de bord;
• promovare clasă.

Modul Stocuri:
• gestionarea cărţilor pe diferite categorii;
• gestionarea cărţilor pe variante de mărimi și culori, tipuri, repere, etc

Modul Achiziţii:
• Intrarea cărţilor în bibliotecă prin: 
o donaţie;
o achiziţie.

Modul Contabilitate
• posibilitate de aplicare penalizare în caz de pierdere.

5. Cine a fost implicat în proiect ?

O echipă tânără CFT, plină de entuziasm, dornică să aducă valoare, s-a implicat în acest proiect şi timp de două luni de zile au reuşit să livreze o soluţie completă.
Felicitări lui Andrei (Andrei Ştefan) pentru primul său proiect în care a avut rol de coordonare care, împreună cu Corina (Corina Călin), Luci (Lucia Fomino), Mishu (Mihai Frăţila) şi Sebi (Sebastian Dirman) au dus acest proiect pilot la bun sfârşit.

De asemenea trebuie să menţionăm că alături de echipa CFT s-au implicat voluntar Camelia Murguly şi Diana Onițoiu, studente la Facultatea de Management, Academia de Studii Economice Bucuresti, coordonate de Adrian Mitiriţă, fără a cărui iniţiativă si susţinere, incă o dată subliniem, nu ar fi existat acest proiect.

Nu în ultimul rând, trebuie să mulţumim dnei directoarei a Şcolii Gimnaziale nr.10 Maria Rosetti, Mihaela Stoenescu, dnei directoare adjunct Doina Enache pentru susţinerea proiectului, doamnei bibliotecare Maria Oancia pentru deschidere şi curaj în adoptarea noii aplicaţii și doamnei analist programator Alina Petrescu pentru ajutor în procesul de conversie iniţială a datelor.

6. Câteva cifre:

• 473 ore de proiect consumate pentru următoarele activităţi : analiză, setare aplicaţie, testări, conversie de informaţii iniţiale şi documentare setarea aplicaţiei și proceduri de lucru;
• 8 oameni implicaţi în proiect;
• 11,348 cărţi inventariate fizic de către cele două colege voluntare, Camelia si Diana, într-un timp record;
• 11,348 tranzacţii pregătite şi introduse cu toate detaliile (denumire carte, autori, ediţie, ISBN, referinţă de inventar, număr volum);
• 760 elevi introduşi în aplicaţie.

7. Concluzii :

Sperăm ca această iniţiativă a noastră să continue şi la alte instituţii de învăţământ, să găsim deschidere pentru folosirea acestei soluţii.

 

O naţiune care citeşte este o naţiune care se preocupă de viitorul ei.

 

Autor: Cătălin Ceaușu

 

0 Comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *